Bloesem

- april 13, 2021


Zoals ik in mijn post van de zwaan al vertelde is een wit onderwerp heel lastig om te schilderen.
Maar door de achtergrond in de foto weg te halen werden de kleuren in de witte zwaan ineens goed zichtbaar en werd het schilderen ervan al een stukje makkelijker.

In plaats van nu ook de achtergrond weg te halen schroefde ik de levendigheid van de afbeelding op. Zo ontstond er een foto die bijna zeer doet aan je ogen maar waarop je wel heel goed kan zien welke kleuren de schaduwen in de witte bloem/knoppen hebben. 


Aan de hand daarvan begon ik met de eerste lagen en toen ik helemaal klaar was met de bloem/knoppen zagen die er zo uit.


Kun je niet echt een wit noemen hè.
Ik dacht dat hij er pas wit uit zou gaan zien als ik een achtergrond maakte maar tot mijn verbazing was hij al veranderd toen ik het groen helemaal klaar had...


Daardoor twijfelde ik ineens enorm of ik nog wel een achtergrond moest maken want wat mij betreft zag hij er zo al hartstikke mooi uit.

Na er 2 nachtjes over geslapen te hebben heb ik het er toch op gewaagd en ik moet zeggen...ook dat vind ik wel wat hebben.


De schaduwen in de bloem heb ik hier en daar nog wat extra aangezet waardoor de krullen in de blaadjes er nog meer uitspringen.


Door de kleuren combinatie vind ik het totaal plaatje enorm aangenaam om naar te kijken!

You May Also Like

0 message(s)

Like us