Winterlandschap in een potje

- februari 04, 2021

Ergens midden vorig jaar maakte ik voor het eerst kennis met Etchr lab watercolor sketchbooks.
En ik was meteen enorm geïnteresseerd want een boekje met 100% katoen papier? Dat leek me wel wat.
Eind november hadden ze een leuke aanbieding en ik koos voor de set met 3 verschillende maten (A4, A5 en A6). En wow, ik had er heel veel hele goede recensies over gelezen maar toch was ik zeer verrast over hoe mooi het papier in deze schetsboeken is. 


Nu mijn Hahnemühle A5 watercolorbook vol is kon ik eindelijk beginnen in de A5 van Etchr lab. 
Ik had niet zo'n zin om zelf wat te tekenen, wilde liever meteen aan het schilderen, en maakte daarom dankbaar gebruik van een schets van Renata, ook wel bekend als MarenaArt op YouTube. 
Omdat ik hem toch een beetje van mijzelf wilde maken tekende ik er nog wel een klein huisje bij Knipogende emoticon.

Het papier was even wennen maar het bleef lang genoeg vochtig en het bobbelde maar weinig ondanks dat ik het soms heel nat maakte. Ook de kleuren blijven mooi helder en fris. Het enige dat me opviel is dat ik de blauwe kleur (Pruisisch blauw) slecht op kon pakken maar dat kan aan de kleur zelf liggen.


Door in de nog natte blauwe lucht water te spetteren ontstonden er 'bloemkoolroosjes'. Aan het eind spetterde ik nog met witte bleedproof white van Dr. PH. Martins voor een sneeuw effect.

You May Also Like

0 message(s)

Like us